Bestellen

Gewoon Goed Geregeld!

Hoe vind ik onderdelen voor mijn auto?

U voert uw kenteken, chassisnummer of autogegevens in op de homepage. U kunt tevens meteen het door u gezochte onderdeel invullen of de catalogus ingaan. In de catalogus vindt u de afdelingen, bijvoorbeeld Onderhoud, Remmen, Motor etc.
Indien u niet weet in welke afdeling het door u gezochte onderdeel hoort, dan kunt u altijd gebruik maken van de zoekmachine links onder uw auto gegevens.

U kunt tevens het instructiefilmpje bekijken.


Hoe vind ik motorolie voor mijn auto?

Motorolie kunt u zowel in de onderdelen catalogus vinden als in de speciale motorolie catalogus.


In de motorolie catalogus kunt u op 2 manieren zoeken:

1. op viscositeitsindex – dit staat aangegeven in het onderhoudsboekje van uw auto.

2. op kenteken of auto gegevens – u voert hiertoe simpel de gegevens in het blok “zoek op auto”.


De door u gezochte motorolie wordt hierna automatisch weergegeven.


Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij carpartsdirect gaat snel. Ons bestelproces bestaat uit 6 simpele stappen.

1. U selecteert uw auto en de gewenste onderdelen.

2. U plaatst de onderdelen in uw winkelmandje.

3. Heeft u een account, dan kunt u hier inloggen. Indien u geen account wenst dan kunt doorgaan zonder account en uw naam en adresgegevens invullen.

4. U selecteert door wie (DHL of PostNL), waar en wanneer u uw bestelling bezorgt wenst te krijgen. U kunt tevens kiezen om de onderdelen af te halen in Schiedam.

5. U kiest de manier waarop u wenst te betalen.

6. U controleert of alles correct is: naam en adresgegevens,  juiste onderdelen, juiste aantallen, bezorgen of afhalen en de gewenste betaalwijze. Na het accepteren van de voorwaarden kunt u uw bestelling afronden. Indien u voor bezorging heeft gekozen kunt u nu betalen. Indien u voor afhalen in Schiedam heeft gekozen dan kunt u uw bestelling afrekenen aan de balie.


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De levertijd van de onderdelen wordt in de shop en op de orderbevestiging aangegeven. In de regel geldt:

  • Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 17.45 worden de volgende dag afgeleverd, tenzij anders aangegeven.

Op nationale feestdagen zijn andere levertijden van toepassing. Indien u op een nationale feestdag een bestelling plaatst, geldt dat deze de eerstvolgende werkdag wordt verwerkt.


Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

De levertijd van de onderdelen wordt in de shop en op de orderbevestiging aangegeven. In de regel geldt, tenzij anders aangegeven:

  • Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 11.45 kunnen dezelfde dag tussen 14.00 en 20.00 worden afgehaald.
  • Bestellingen geplaatst op werkdagen tussen 11.45 en 17.45 kunnen dezelfde dag tussen 19.00 en 20.00 worden afgehaald.

Op nationale feestdagen zijn andere levertijden van toepassing. Indien u op een nationale feestdag een bestelling plaatst, geldt dat deze de eerstvolgende werkdag wordt verwerkt.


Hoe kan ik een bestelling wijzigen/annuleren?

Heeft u net uw bestelling afgerond en bent u nog iets vergeten? Geen probleem! U maakt simpel een nieuwe bestelling aan voor het “vergeten”onderdeel.

Wilt u uw bestelling wijzigen of annuleren omdat u de onderdelen toch niet nodig heeft, neem dan even contact met ons op. Zo lang uw bestelling nog niet verstuurd is, kunnen we deze wijzigen of annuleren.

Mocht u van uw bestelling af willen zien, meldt dit dan binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling door telefonisch contact met ons op te nemen op 010-2467419 of door een mail te sturen naar retour@carpartsdirect.nl.


Voorraadstatus

In de shop wordt aangegeven of een onderdeel op voorraad is en wat de actuele levertijd is. In de regel zijn alle getoonde onderdelen op voorraad, waarvan 98% binnen 24 uur leverbaar is, tenzij anders aangegeven.


Carpartsdirect account aanmaken

U kunt bij carpartsdirect een account aanmaken. Dit is niet verplicht maar wel handig. Zeker als u vaker bij ons bestelt.U kunt zowel een particulier als zakelijk account aanmaken.

De voordelen van een account zijn:

  • U hoeft maar 1 keer uw naam en adresgegevens in te vullen.
  • U kunt simpel de status van uw openstaande bestellingen bekijken.
  • U heeft een overzicht van alle orders die u heeft geplaatst.
  • U kunt simpel de facturen downloaden.

Daarnaast zullen wij vaste klanten verrassen met speciale aanbiedingen!

Een account aanmaken is simpel:

  • klik op “registreren” rechts bovenaan de pagina
  • Vul uw e-mail adres, wachtwoord (zelf verzinnen) en contactgegevens in
  • Klik op “registreren”
  • U ontvangt een e-mail ter activering van uw account….En klaar!

Carpartsdirect wachtwoord vergeten

Bent u uw wachtwoord vergeten? Zolang u uw e-mail adres nog weet is er niets aan de hand! Klik op “login” rechts bovenaan de pagina. U ziet dan de invulvelden en een link “wachtwoord vergeten?” Klik op deze link en u ontvangt een e-mail waarmee u weer in uw account kunt komen en uw wachtwoord aan kunt passen.