Remklauwset

Carpartsdirect.nl verkoopt remklauwen en remklauwset. Dit zijn veelal gereviseerde remklauwen waarover statiegeld wordt berekend. Dit statiegeld krijgt u terug bij inlevering van uw oude remklauwset.

Indien de remklauwen vervangen moeten worden, is het goed om te weten dat carpartsdirect.nl een zeer omvangrijk assortiment gereviseerde remklauwen van topkwaliteit voor Europese en Aziatische auto’s levert. Deze voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen. Een defecte remklauw kan bij uw grossier worden ingeleverd, waarna het statiegeld via het ‘Back In Box’-systeem wordt geretourneerd. Op de gereviseerde klauw wordt ook statiegeld berekend, zodat de aanvoer van oude klauwen gegarandeerd is. Let op: voor de complexere EPB-remklauwen wordt een hoger statiegeld tarief gehanteerd. De gereviseerde remklauwen die mijngrossier.nl levert, zijn stuk voor stuk onderworpen aan een strenge in- en uitwendige controle.

Uiteraard zijn ze voorzien van alle noodzakelijke nieuwe onderdelen, zoals nieuwe rubberdelen, glijbussen, zuigers, handremhevels, veren en een nieuw handremmechanisme. Na het omvangrijke revisieproces worden de remklauwen nog tweemaal op druk getest.

Er zijn twee verschillende soorten remklauwen: vaste en zwevende uitvoeringen. Wat zijn de verschillen? Een vaste remklauw is voorzien van tenminste twee zuigers aan weerszijden van de schijf om de remkracht te verhogen. In tegenstelling tot een zwevende remklauw zit een vaste remklauw vast op de naaf. Het voordeel van vaste remklauwen, ten opzichte van zwevende remklauwen, is dat je minder in beweging hoeft te brengen. Dit resulteert in een betere krachtoverbrenging. Ook zorgt het ontbreken van het glijmechanisme er voor dat de remklauwen hierop vast komen te zitten. Het nadeel is dat door de constructie, zowel de remklauw als de remschijf minder gekoeld worden.

Zwevende remklauwen schuiven heen en weer over glijblokken en hebben alleen aan de binnenzijde van de remschijf één of meer zuigers. Het voordeel ten opzichte van vaste remklauwen is dat er minder hydraulische delen in zitten, welke lekkage kunnen veroorzaken. Ook is door het ontbreken van extra cilinders de koeling op de remschijf beter. Het nadeel is dat glijmechanisme regelmatig gecontroleerd moet worden en indien noodzakelijk gangbaar gemaakt worden. Het niet gangbaar houden kan vervangen van de remklauw tot gevolg hebben.

Een relatief nieuwe ontwikkeling zijn de zogenaamde de EPB-remklauwen (Electronic Parking Brake). Bij deze remklauwen wordt het handremmechanisme niet door een mechanische overbrenging zoals een hevel of pedaal aangestuurd, maar elektronisch door een schakelaar in de auto. Voor het aandrukken van de remblokken zorgt een op de remklauw gemonteerde servomotor. De elektronica op deze remklauw heeft tal van voordelen, zoals het automatisch ingrijpen bij het terugrollen op een heuvel en ondersteuning van de automatisch geregelde Stop and Go functie.



Voer uw kenteken in of selecteer uw auto!