Aandrijfas

Een aandrijfas bestaat uit een homokineet aan de wielzijde en een homokineet aan de bakzijde , verbonden door een verbindingsas. De homokineet wielzijde is het meest gevoelige deel. Deze wordt dan ook het meest vervangen. Een tikkend geluid bij het nemen van een bocht wijst meestal op een defecte homokineet. In de meeste gevallen is deze homokineet los te koop en te vervangen. In een aantal gevallen (vooral bij Franse auto’s met ABS) is het bijna onmogelijk de homokineet te vervangen en moet de gehele aandrijfas worden vernieuwd.

Gereviseerde aandrijfassen
In veel gevallen koopt u een gereviseerde aandrijfas. Deze as doet niet onder voor een nieuwe aandrijfas en wordt verkocht met garantie. Een revisie aandrijfas wordt bij ons ons in de catalogus ook aangeduid als statiegeld artikel. Dit betekent dat bij de aanschaf, verlangd wordt dat u de oude aandrijfas, compleet ingeleverd wordt. In de gevallen dat de oude aandrijfas later wordt ingeleverd, is statiegeld verschuldigd. Dit statiegeld wordt terugbetaald als de assen bij carpartsdirect worden terugbezorgd. Op de revisie as geldt uiteraard garantie.

Nieuwe aandrijfas
In veel gevallen is er ook een nieuwe aandrijfas leverbaar. Het grote voordeel hiervan is dat de oude aandrijfas niet behoeft te worden ingeleverd.

Homokineet
Een homokineet wordt praktisch alleen als nieuw onderdeel verkocht. Voor de meeste auto’s is er wel een homokineet leverbaar voor de wielzijde. Benieuwd of wij ook voor uw auto een goedkope homokineet kunnen leveren, bezoek dan onze catalogus.

Wij leveren aandrijfassen en homokineten van originele kwaliteit tegen de beste prijzen.



Voer uw kenteken in of selecteer uw auto!